Unde întorci capul vezi un cazinou (sală de jocuri) sau o casă de pariuri. Farmaciile, băncile și păcănelele la fiecare colț de stradă. Nu ne vom lega de industria farmaceutică, și nici de bănci, vom discuta despre jocurile de cazinou și casele de pariuri.
Cu peste 10 ani de experiență în industria jocurilor de noroc online pot spune că le-am văzut pe toate. Dar ce se întâmplă în România, depășește orice imaginație.
Începem cu taxa pe lăcomie OUG 114
Organizatorii de jocuri de noroc care se află sub incidența OUG nr. 77/2009 privind exploatarea jocurilor de noroc, au fost nevoiți ca începând cu data de 1 ianuarie 2019, să achite o taxă anuală reprezentând 2% din totalul taxelor de participare încasate în anul anterior. Taxa va trebui declarată și plătită până la 25 Februarie 2019.
Nu comentez decât atât, din partea mea, guvernul ar trebui să-i impoziteze extra și pe profitul obținut, poate în felul acesta vom vedea mai puține familii distruse de fenomenul jocurilor de noroc.
ONJN – Oficiul Național al Jocurilor de Noroc va înființa o activitate privind responsabilitatea socială. Contribuția care va trebui virată către ONJN va fi între 1000 și 5000 de euro.
În următoarea perioadă sunt destul de ocupat, dar mi-am propus să fac un set de întrebări celor de la ONJN și să-l depun la registratură, să vedem cum putem stopa fenomenul, concret, nu pe hârtie, nu pe vorbe. Cum vor folosi acești bani în folosul dependenților.
O primă măsură a celor de la guvernare, a fost interzicerea promovării, a afișării în public a promoțiilor la jocuri de noroc! Atenție! Acest lucru este valabil doar pentru sălile de jocuri și casele de pariuri din offline. Mai exact, „Se interzice afişarea în exteriorul locaţiilor de jocuri de noroc a valorilor sau bunurilor acordate prin bonusuri, promoţii sau «jack-pot»-uri reale sau simulate”. Un lucru excelent! Dar ce ne facem cu cele online, care au dreptul să-și facă reclamă în offline?
Touareg Unibet – reclamă agresivă în metroul bucureștean
Un exemplu concret, este modul sfidător prin care cei de la Unibet înțeleg să facă reclamă pe metrol care circulă pe ruta Gara de Nord – Dristor 2. (posibil și pe alte rute). Cum este posibil ca guvernul să nu i-a măsuri pentru stoparea acestor practici. Este normal ca, copiii noștri și tinerii să fie targetați cu asemenea reclame, mai ales că acestea pot fi văzute de oricine, la orice oră a zilei?
Domnilor de la Unibet, chiar dacă nu ați folosit elemente grafice ale jocurilor de noroc, e suficient să scrieți rotiri, să scrieți că puteți câștiga o super mașină. De la jucători, pentru jucători, nu? rușinică!
Adevărul este că, caselor de pariuri le merge foarte bine. Fac bani pe spinarea fraierilor și a dependenților de păcănele.